V prípade, že Face ID nefunguje správne či prestane fungovať, nemali by ste dokázať odomknúť iPhone, autorizovať rôzne transakcie v rámci Apple Pay, automaticky vyplňovať heslá, schvaľovať sťahovanie alebo sa dokonca prihlásiť do aplikácií len jedným pohľadom.
Ak by sa vám už dlhodobo nedarilo nastaviť Face ID alebo by táto funkcia rozpoznávania tváre prestala z ničoho nič fungovať, stala sa nedostupnou, nebola schopná rozoznať už tvár používateľa alebo vás vyzvala na zadanie prístupového kódu, nižšie uvedené tipy by mohli predstavovať riešenie na vaše problémy. Pre viac zaujímavých Apple článkov si pozrite náš Blog.
Avšak je potrebné podotknúť, že riešenia sa týkajú predovšetkým zariadení Apple vybavených systémom TrueDepth kamery. Toto všetko zahŕňa zariadenia od iPhonu X po iPhone 14 a kompatibilných modelov iPad Pro.
Kedy sa môže Face ID stať nedostupným?
- po piatich neúspešných skenovaniach tváre
- ak bolo zariadenie práve zapnuté alebo reštartované
- zariadenie nebolo odomknuté viac ako 48 hodín
- v prípade vypnutia iPhonu alebo núdzovej SOS obrazovky
- režim straty prostredníctvom aplikácie „Nájsť moje“
- Face ID bolo za účelom odomknutia zariadenia bolo použité za posledné štyri hodiny a prístupový kód za viac ako 156 hodín
Kontrola nastavenia funkcie Face ID
Prvým bodom je dôsledná kontrola funkcia Face ID, aby sa používateľ mohol ujistiť, že je správne nastavená a nakonfigurovaná.
V prvom kroku si otvorte aplikáciu Nastavenia. Následne prejdite nadol a ťuknite na položku Face ID, kde zvolíte možnosť prístupový kód. Ak bude viditeľná možnosť „Obnoviť Face ID“, znamená to, že Face ID by malo byť už v tomto zariadení nastavené. V opačnom prípade zvoľte možnosť „Nastaviť Face ID“ a postupujte podľa uvedených pokynov.
Po nastavení Face ID by ste mali zapnúť funkcie ako odomknutie iPhonu, iTunes, App Store, Wallet, Apple Pay, automatické vyplnenie hesla a ďalšie aplikácie, pre ktoré je potrebné využiť Face ID.
Povolenie Face ID v aplikáciách tretích strán
Ak máte aj vy nejaké obľúbené aplikácie tretích strán, ktoré sú určené pre bankovníctvo, platby, okamžité správy alebo podobné môžu používať Face ID na overovanie prihlásenia. Ak ste sa však v minulosti rozhodli odmietnúť povolenie používať Face ID v rámci tejto aplikácie, mali by ste byť zakaždým vyzvaní na zadanie prístupového kódu zariadenia.
Ako zapnúť Face ID pri používaní aplikácie tretej strany?
Aj pri tomto úkone začnete otvorením aplikácie „Nastavenia“. V ďalšom kroku prejdite nadol a nezabudnite zvoliť položku s názvom „Face ID a prístupový kód“. V spodnej časti obrazovky v rámci sekcie použitie Fade ID zvoľte možnosť s názvom „Ostatné aplikácie“.
Navyše je potrebné sa uistiť, že prepínač pre príslušnú aplikáciu (napr. WhatsApp či Messenger) je nastavený na možnosť „Zapnuté“. Prípadne môžete zvoliť požadovanú aplikáciu aj v základnom zozname aplikácie „Nastavenia“ a takýmto spôsobom overiť, či je Face ID zapnuté.
Vyčistenie snímača TrueDepth fotoaparátu
Počas doby používania sa môže objektív TrueDepth fotoaparátu celkom ľahko zašpiniť alebo zaolejovať. Stačí teda iba dobre utrieť mäkkou suchou handričkou sústavu snímačov v hornej časti telefónu, aby ju nič nezakrývalo. Zaujímavosťou je, že niektoré odolné puzdrá a hrubé chrániče obrazovky môžu dokonca čiastočne zakrývať snímače, čo môže spôsobiť vyradenie Face ID. Práve aj z tohto dôvodu by ste mali zvážiť ich odstránenie.
Vyhnutie sa blokovaniu tváre
Ak si želáte, aby fungovanie funkcie Face ID prebiehalo bezproblémovo je nutné, aby TrueDepth kamera disponovala jasným výhľad na oči, nos a ústa, Práve preto by ste sa mali vyhnúť zakrývaniu tejto oblasti závojom, šatkou alebo podobným oblečením. Ak ste sa rozhodli si nastaviť funkciu Face ID s maskou, je potrebné sa uistiť, že pri používaní funkcie nemáte zakryté oči.
Spoločnosť Apple navyše upozorňuje, že ak budete mať na tvári masku, v niektorých prípadoch bude potrebné iPhone držať trochu vyššie. Ak však iPhone alebo iPad nepodporuje funkciu Face ID s maskou, budete sa musieť prpraviť na zadávanie prístupového kódu na miestach, kde sú masky ešte aj dnes povinné. Avšak ak sa radíte medzi majiteľov hodiniek Apple Watch dokážete iPhone odomknúť aj pomocou hodiniek Apple Watch, hoci aj keď máte na sebe masku.
Používanie Face ID bez slnečných okuliarov
Face ID využíva špeciálne infračervené svetlo, ktoré je neviditeľné pre ľudské oko. Spoločnosť Apple sa rozhodla navrhnúť túto funkciu tak, aby fungovala s klobúkmi, šatkami, okuliarmi, kontaktnými šošovkami alebo aj slnečnými okuliarmi rôznych druhov. Bohužiaľ, väčšina aktuálne na trhu dostupných polarizačných slnečných okuliarov a šošoviek ruší infračervené svetlo. Ak sa vám zariadenie nepodarí odomknúť pomocou Face ID a máte na sebe práve takéto okuliare, zložte si ich a vyskúšajte to znova.
Správne držanie iPhonu
Ak si želáte Face ID používať správne, nezabudnite držať iPhone alebo iPad v pohodlnej vzdialenosti, ktorá nie príliš ďaleko avšak ani blízko tváre. Face ID totiž funguje najlepšie na dĺžku paže alebo aj bližšie (25-50 centimetrov respektíve 10-20 palcov). Ak by boli snímače Face ID vami alebo niečím iným zakryté, napríklad prstom, malo by sa zobraziť hlásenie „Camera covered“, ktorej šípka smeruje na TrueDepth kameru.
Face ID by malo fungovať na výšku aj na šírku, ale len iPhone 13 respektíve novší model so systémom iOS 16 alebo najnovšou verziou podporuje Face ID na šírku. Pokiaľ ide o funkciu Face ID s maskou, ten by mal byť funkčný len v režime na výšku na iPhone 12 a novšom s iOS 15.4 alebo jeho aktuálnejšou verziou.
Reštartovanie iPhonu alebo iPadu
Reštart sa radí k tým najjednoduchším opravám akéhokoľvek problému. Skladá sa hneď z dvoch krokov. V prvom kroku ide o samotné vypnutie iPhonu v aplikácii „Nastavenia“, kde by ste následne mali prejsť do kolónky „Všeobecné“ a zvoliť možnosť „Vypnúť“. Netreba však zabudnúť, že v druhom kroku je nutné pred opätovným zapnutím zariadenia počkať približne minútu.
Komponenty Face ID, ktoré prestali fungovať, by teraz mali už fungovať bezchybne. Z bezpečnostných dôvodov je potrebné po reštarte zadať aj prístupový kód, aby sa Face ID mohlo opätovne aktivovať.
#odber#
Aktualizácia systému iOS na najnovšiu verziu
Spoločnosť Apple sa usiluje o pravidelné aktualizácie systémov iOS a iPadOS, aby takýmto spôsobom mohla opraviť chyby, zaplátať zraniteľnosti a zlepšiť svoj softvér. Ak by Face ID nefungovalo môže ísť dokonca aj o problém na hlbšej softvérovej úrovni. V takom prípade stačí častokrát aktualizovať iPhone na najnovšiu verziu iOS tak, že by ste mali len prejsť do aplikácie „Nastavenia“, zvoliť ikonku „Všeobecné“ a následne možnosť „Aktualizácia softvéru“.
Nastavenie náhradného vzhľadu
Je taktiež potrebné podotknúť, že nastavenie ďalšieho vzhľadu Face ID môže vážne napomôcť funkcii rozpoznávania tváre v jej fungovaní. Príkladom prečo tak urobiť môže byť aj nosenie okuliarov.
Ak by ste si želali nastaviť alternatívny vzhľad Face ID stačí sa len držať nasledujúcich krokov. Najprv si otvorte aplikáciu „Nastavenia“ na iPhone alebo iPade Pro. V takzvanom základnom zozname vyberte položku s názvom „Face ID a prístupový kód“. Následny by ste mali zvoliť možnosť „Nastaviť alternatívny vzhľad“ a potom už len postupovať podľa pokynov na obrazovke.
Face ID sa totiž neustále učí a aktualizuje svoju matematickú reprezentáciu vašej tváre podľa toho, ako sa mení a vyvíja vzhľad používateľa. Ak však zrazu vyzeráte úplne, konfigurácia alternatívneho vzhľadu zabezpečí, že Face ID bude našťastie používateľa ešte schopná rozpoznať.
Obnovenie Face ID a jeho opätovné nastavenie
Keď Face ID nefunguje alebo je nedostupné, možným riešením môže byť aj resetovanie funkcie. Takýmto spôsobom by sa mali odstrániť všetky uložené tváre a Face ID by musela byť nastavená znova od začiatku.
Ak si, želáte resetovať funkciu Face ID na iPhone, tak by ste si mali najskôr otvoriť v zariadení aplikáciu s názvom „Nastavenia“. V ďalšom kroku by ste nemali zabudnúť prejsť nadol a klepnúť na sekciu „Face ID a prístupový kód“. Tu by malo byť potrebné už lennezabudnúť stlačiť možnosť Obnoviť Face ID. V poslednom kroku by ste mali už len vybrať možnosť „Nastaviť Face ID“ a takýmto spôsobom ho aj znova nastaviť.
Obnovenie nastavení zariadenia
Obnovenie všetkých nastavení by mohlo byť jedným z riešení pre Face ID, avšak to tiež znamená, že všetky vaše predchádzajúce nastavenia ako rozloženie domovskej obrazovky, slovník klávesnice, sieťové preferencie a iné by sa mali vrátiť na predvolené výrobné hodnoty. Avšak je potrebné podotknúť, že všetky nainštalované aplikácie a osobné údaje, akými sú fotografie, videá, hudba a aj jednotlivé súbory, by nemali byť odstránené.
Ak by ste chceli obnoviť iPhone alebo iPad, stačí len prejsť do aplikácie „Nastavenia“, kde je potrebné vybrať kolónku „Všeobecné“, kde sa dostanete do sekcie „Preniesť alebo Obnoviť iPhone“. Tu sa stačí len rozhodnúť pre možnosť „Obnoviť“ a následne stlačiť možnosť „Obnoviť všetky nastavenia“. Tento krok bude avšak nutné potvrdiť zadaním prístupového kódu. Po dokončení resetovania by ste mali znova nastaviť Face ID a skontrolovať, či funguje.
Vymazanie a obnovenie továrenského nastavenia iPhonu
Ak žiadne z uvedených riešení nepomôže, mali by ste zvážiť obnovenie továrenského nastavenia iPhonu alebo iPadu. Tým by sa malo vymazať všetko vrátane aplikácií, fotografií, nastavení a ostatných údajov v zariadení. Preto by ste si iPhone alebo iPad mali najprv pre istotu zálohovať. Po dokončení resetu by vám malo byť umožnené zariadenie nastaviť ako nové alebo obnoviť iPhone zo zálohy uloženej v iCloude alebo v počítači.
Oprava vykonaná spoločnosťou Apple
Nedávali ste si nedávno vymeniť obrazovku iPhonu? Alebo ste si svoj iPhone dali opraviť pre nejaký hardvérový problém v neautorizovanom servisnom stredisku? Je totiž dobré mať na pamäti, že Face ID môže fungovať až po oprave v Apple Store alebo v autorizovanom servise. Oficiálne opravy musia totiž overiť nový snímač Face ID na serveroch spoločnosti Apple. Taktiež je dobré spomenúť, že pri neoriginálnych dielov Face ID môže byť zabránené správnemu fungovaniu funkcie.
Podpora spoločnosti Apple
Ak sa vám nedávno pri páde iPhone poškodila TrueDepth kamera, je vysoko pravdepodobné, že Face ID bude nejakým spôsobom poškodené. Môže spadnúť na obrazovke nastavenia, nebyť k dispozícii alebo vôbec nefungovať. Face ID môže navyše zlyhať aj vtedy, ak bol iPhone ponorený do vody alebo strávil dlhší čas pod vodou. Nielen z tohto dôvodu je potrebné sa obrátiť na podporu spoločnosti Apple a dozvedieť sa, aké ďalšie kroky by ste ešte mohli podniknúť.
Face ID by malo fungovať bez problémov
Ak problém s Face ID nesúvisí s hardvérom, vyššie uvedené rady by mali byť riešením na váš problém. Keď Face ID začne opäť fungovať, používanie iPhonu by malo byť hneď oveľa pohodlnejšie.
Face ID je funkcia, ktorá vyniká svojou bezpečnosťou. Navyše ponúka aj bezproblémové odomykanie. Ak sa vám podarí dodržať zopár rozumných opatrení, môžete ho urobiť ešte užitočnejším.
Hľadáte produkty za jedinečné ceny?
Príďte do Innocentu, kde na vás čaká najširšia ponuka originálnych doplnkov či produktov.
Chcete sa dozvedieť viac?
Kliknite na innocentstore.sk
6 hlavných dôvodov, prečo nakupovať Apple produkty v Innocente
Bezpečnosť a 12-mesačná záruka: InnocentStore garantuje a poskytuje 12-mesačnú záruku na všetky produkty.
Rýchle a spoľahlivé dodanie: Naše produkty sú doručované rýchlo a spoľahlivo, zabezpečujúc tak, že váša objednávka je u vás na druhý pracovný deň.
Jednoduchý 14-dňový proces vrátenia produktov: Ponúka bezproblémový proces vrátenia tovaru, ak zákazník nie je spokojný s produktom.
Záruka kvality a dôveryhodnosti: Všetky Innocent produkty sú vysokej kvality a plne kompatibilné s iPhonom, čo zaisťuje vynikajúci zážitok pre používateľov.
Neustála analýza a zlepšovanie na základe spätnej väzby zákazníkov: InnocentStore aktívne sleduje a reaguje na názory zákazníkov, aby neustále zlepšovala svoje produkty a služby.
Najväčší sortiment Apple doplnkov. Nemusíte si objednávať z viacerých eshopov alebo navštíviť rôzne Apple predajne, aby ste si vybrali to svoje. Na jedinom odkaze tak nájdete všetky Apple doplnky, ktoré čakajú na pridanie do vášho košíka.